Monday, December 19, 2005

My WeeKeND...

Erm..weekend nih aku tak balik KL pun..bukannya ada program aper pun kat Putrajaya nih, tapi kekononnya aku nak dok sini nak teruskan ngan program excercise aku. Ehehehe..mana daknya, kalo aku balik KL, sah-sah mak aku masak. Aku nih tak kuat iman kalo mak aku masak. Aku boleh makan nasik sampai 5 kali sehari. Dari pagi sampai ler ke malam. Hakhakhak..Kalo dah gitu, camner nak diet. Tapi, seriously, aku mmg tak mampu la kalo nak kontrol-kontrol makan kalo nak kuruskan badan. So, aku kena lebihkan pada senaman. hmmmm...semalam aku habiskan seharian masa aku dengan member aku, Sue. Dah lama tak kuar jalan-jalan, shopping-shopping ngan Sue nih. Sonok kuar shopping nagn Sue sebab aku suker tgk dier membeli barang dan membelah dompet. Membuatkan aku pun akan membelahkan dompet aku. Pagi tuh sementara nak tunggu Sue datang umah nih, aku wat sedikit senaman. Memandangkan aku tak berani nak jogging sesorg, skang nih aku gunakan tangga sebagai salah satu alat tuk bersenam. Kalo biasanya balik dari kejer aku akan panjat tangga sampai tingkat 6, semalam aku just turun naik tangga dr tingkat 10 ke tingkat 11 berulang kali. Aku rasa ada dalam 20 kali kot aku turun naik tangga. Rasa-rasa cam kepala lutut nih dah nak tercabut, aku stop. Aku balik, pastu buat sit up pulak. Ehehehehe...pastu baru aku breakfast dan kemas rumah. Nearly kul 9 baru aku mandi.

Sue sampai umah aku dalam kul 10 lebih. Dekat-dekat kul 11. Dier lepak-lepak dulu, pastu kitorang ke alamanda jer. The nearest shopping mall from my place. Kitorg decide tuk jalan kaki sebab dekat sgt tuk naik keter. 5 minutes walking from my sis's house. Sekurang-kurangnya ada gak wat senaman kan?? ehehehe..aku dah gila bersenam dah skang nih. Sampai sana terus pi makan. Pada Sue, kira merangkap brunch la sebab dier tak brekpes lagi. Ehehehe..baper kali ntah alamanda tuh kitorg pusing. Lain yg aku niat nak beli, lain yg aku amik. Aku beli beg Kukumalu. Comel..ehehehe...memula cam berat hati nak beli, tp, Sue nih pandai menggoda diriku supaya beli benda tuh. So, sambar gak la satu. Atleast leh guna masa kuar jenjalan nnt. Takder ler aku nak angkut handbag ke hulu ke hilir. Pastu aku beli CD Polar Express ngan kaset Jalan Sehala (Saujana n Nowseeheart). Lama dah aku carik kaset nih, baru smalam berjumpa (ceewaahh..cam pantun lak..ehehe) Tapi baru sempat dengar 3 lagu jer. Nanti aku dengar bagi habis, pastu aku akan bagi komen..eheheh...I'm having such a good time with Sue yesterday. Tapi, pastu lenguh la kaki. Malam tuh rasa cam malas nak wat aper pun. TQ Sue sebab nak spend masa ngan kiter. Nanti kita kuar dating lagi eh?? ehehehe...

Masa kitorg balik dari Alamanda, kak alin lak kuar. Memula tak tau dier pergi mana. Rerupanya dier pun ke Alamanda gak..ceh..Aku tau pun pas kak alin balik umah, bawak byk plastik carefoure. Siap bawak balik pizza, kekonon nak jamu Sue tapi Sue dah balik dah time tuh. Kitorg jer la yg pulun. Ehehe..kak alin beli pasu tanpa bawak aku pi sama. huwaaa..takper, nnt nak pi beli lgi, aku nak tanam pokok cili. Ehehehe...Petang semalam gak aku ngan kak alin mengerjakan pokok-pokok bendi tuh. Masukkan lam pasu. Nampak la cacing-cacing lam tanah membuatkan aku lebih teruja ngan bercucuk tanam. Bila pegang tanah tuh, aku jd seronok. How much i love gardening walaupun sekadar lam pasu. hehehe..kak alin siap beli pagar plastik tuh...dier lak lebey-lebey dari aku... Comel jer..geram lak aku tengok. Skang ni, selain dr memerhatikan mak mok ngan mak lat, aku kena perhatikan pokok-pokok tuh pulak...so, byk la masa aku akan terisi nanti..

Berborak dengan Sue semalam, macam-macam citer keluar. Mendengar luahan suara hati Sue membuatkan aku berfikir, am i so lucky? Insyaallah, apa yg telah kuperolehi kini akan ku jaga sebaiknya sebab aku percaya, apa yang aku dapat, itulah yang terbaik buat ku. Sesungguhnya ALLAH maha mengetahui apa yang tersembunyi. Ada orang memerlukan masa yang lama tuk bertemu dengan apa yang dikatakan "JODOH". Ada orang pulak tak perlu tunggu lama-lama, terus dapat jodoh. Hmm...itu semuakan dah ditentukan oleh ALLAH. Adakah kita layak untuk mempersoalkannya? Sblom menemui apa yang terbaik buat kita, kita akan bertemu dengan banyak pilihan lain. Kita akan berdepan dengan banyak masalah lain. Kalo kita tak cukup kuat, mungkin kita boleh hanyut dari mengingati ALLAH. Perlu kita ingatkan pada diri kita, sesungguhnya dugaan yang ALLAH berikan pada kita menunjukkan betapa ALLAH menyayangi kita. Dugaan dan cubaan adalah satu landasan untuk kita meningkatkan keimanan kita dan kebergantungan kita kepada Pencipta kita. Jgn bila ada masalah baru nak ingat ALLAH. Tapi bila masalah tuh dah pergi, kita lupa pada ALLAH..nauzzubillah. Hmm..aku pun bukanlah baik sangat (memang tak baik pun) tuk menasihat kan orang, namun peringatan ini pun buat diri aku. Moga aku sentiasa mensyukuri dengan apa yang telah ALLAH anugerahkan padaku..Alhamdulillah...

Owh, semalam Zaiful bgtau jari dier telah diusik tanpa kerelaannya oleh mesin pemarut kelapa. uhuhuhuh...ini membuatkan aku lebih takut ngan mesin pemarut kelapa nih. Memang dari dulu lg aku ngeri tgk org dok parut kelapa sebab aku terbayangkan, camnerlah kalo diorg tersilap pegang, bukan kelapa yang diparut, tapi tgn kita...adoi...ngerinya. Ngilu biler membayangkannya. elok-elok kelapa tuh kaler putih, jadi kaler merah..isk..isk..leh wat citer seram nih..eheheh..takper ler awak eh?? nnt nak parut kelapa, gunalah garfu jer..hakhakhak..tak tu, kikislah isi kelapa tuh dengan sudu..selamat sikit..ehehe...

Well, td mak tepon. Katanya boring dok umah..ajak aku berjalan. Aku ajak diorg datang Putrajaya jer, leh aku blanjer makan. Eheheh..sonok mak dengar orang nak blanjer makan. So, aku nak mandi, nak kemas rumah sikit. Pastu tunggu mak ngan abah datang. Leh bawak diorg makan stim bot, insyaallah...Erm..nak try syampu Himalaya yang aku beli semalam masa kuar ngan Sue. Harap-harap syampu nih mampu tuk menyelesaikan masalah keguguran rambut aku yang makin serius nih..isk..kalo dak, kena carik la syampu lain lak..maybe syampu Seba Meb. Tengoklah macam mana dulu. Nantikan keputusannya eh?? eheheheh...

No comments: