Monday, March 16, 2009

Rezeki Allah nak bagi..saper tau kan?

Semalam, di satu pagi yang sungguh cerah dan tenang..angin begitu mendamaikan..aku duduk di depan rumah bersama nenek. Jauh pandanganku tertumpah pada pepohon pokok durian di seberang jalan sambil fikiranku menerawang..

Tiba-tiba ALLAH murahkan rezeki aku. Aku menang satu pertandingan dengan ganjaran wang RM1,000,000. Oh..bersyukurnya tak terhingga. Semalam aku dha membuat congak-congak. Apa yang ingin aku buat dengan wang sebanyak itu. Hmmmm...

1. Selesaikan semua hutang aku dan abang supaya jumlah angka di sebelah kanan sama banyak dengan jumlah angka di sebelah kiri (dalam slip gaji).

2. Membeli rumah yang diidamkan selama ini.

3. Membeli kenderaan yang lebih besar sedikit (bila ahli kuarga dah bertambah nih, keter dah tak cukup space..huhuhu)

4. Bagi kat emak di Beranang untuk baik pulih rumah.

5. Bagi kat emak dan abah sebagai simpanan.

6. Buat simpanan untuk keluarga sendiri (abang dan anak-anak).

7. Sedekah pada yang memerlukan.

8. Selebihnya barulah aku simpan sebagai pelaburan.

Setelah aku congak-congak semalam, hampir RM500,00 akan digunakan bagi perkara-perkara yang tersebut di atas. Tapi takper, benda baik perlu dikongsi bersama kan? Hehehehe...aduh..sesungguhnya angan-angan itu memang indah. Entah bila la nak dapat yer?

6 comments:

Anonymous said...

yoyo o je... huhuhu.. baru aku nk ucap tahniah.. angan2 rupe eh..

Nurul said...

ehehe..takper la..ucapkan tahniah sbb berjaya berangan2 sedemikian rupa...

tulip said...

kiter punya la percaya... hampehhh...
tak per berangan tu free je kan...

Nurul said...

ngehehehe...kalo nak berangan pun kena bayar, kompem akan akak angan2kan jumlah yg lebih dr sejuta tuh..

shafarina said...

sejuta yek..

huhu rumah yg kuidamkan reganya dekat 700000

keta yg kuidamkan dekat 280000

huhu habissss takde duit utk soping

takat 20000 bayo utang personal pun tak lepas

:p

Nurul said...

wan: umak aih..ahahaha..tuh sultan selangor pun mau garu paler...