Wednesday, March 18, 2009

Adik abang long..

Pagi tadi ke Hospital Kajang. Booking kat sana je utk bersalin. Mesti org tanya kenapa tak kat Hosp. Putrajaya yang serba canggih tu aje. Bukan apa, sebab dalam seminggu sebelum due tu, Zakwan akan ditinggalkan di Beranang. Maknanya kami juga akan berulang dari sana. Ye lah, mana nak tau kan kot tetiba malam2 pula datang sakitnya, sapa pula yang nak tengokkan Zakwan. Sekurang2nya di Beranang ada emak dan nenek. Sekarang kandungan aku dah masuk 8 bulan, Alhamdulillah. Bila scan pun, dah nampak dah sikit2 paras rupa adik Zakwan. Jantinanya? hehehe..biarlah rahsia...nnt dah keluar baru diwar-warkan. Sebulan lebih je lagi. Selepas 8 bulan ni, Alhamdulillah, uri pun dah naik ke atas. Makanya tak adalah istilah Plasenta Previa, tak adalah kena refer dengan specialist, tak adalah kena duduk di wad (sesuatu yg amat membosankan). Alhamdulillah, sihat seadanya. Harap2 akan sihat sampai bila2. Semakin dekat hari, semakin berdebar2 pula rasanya. Terbayangkan saat2 sebelum melahirkan tu, aduh...harapnya aku akan kuat. Dulu masa sebelum bersalinkan Zakwan, dalam sakit tu ALLAH masih berikan kekuatan utk aku bersolat (walaupun terpaksa solat duduk). Kali ni diharap juga masih begitu, dan diharap ALLAH berikan aku kekuatan kepadaku untuk sewaktu nak melahirkan nnt. Doaku semoga anak ini lahir dengan selamat dan sihat, dan semoga apa yang pernah terjadi kepada Zakwan tidak terjadi kepada adiknya ini..Amiin.

Nampak tak muka adik ni abang long? =)

10 comments:

shafarina said...

huhuhu

zakwan seronok nak dapat adik yep?

nadjwani_ein said...

semoga dipermudahkan kak
kak ipar ein dah fobia dah kak
sshnya dia waktu tu

tapi anak ke 2akk ni, insyallah dipermudahkan dan selamat semuanya

ameen

n jgn lupe tau
msg ein
ehe

tulip said...

alhamdulilah, naik dah uri. semoga semuanya ok. jantina yg aritu syida cakap ke? hehe... take care.

Nurul said...

wan: seronok la kot..biler suh sayang adik, cepat2 dier cium perut kiter..ehehe

ein: Ameen..insyaallah, akak bgtau.Memang takder yg senangnya nak bersalin nih ein :)

tulip: erk..shida dah bgtau ker? cit, baru ingat nak suprisekan.. :p

ibunano said...

Insyaallah, semuanya baik2 saja. Banyak2 doa eh...

Azwani Shaari said...

Moga Allah permudahkan segalanya.. Ameenn.. take care ye kakak =)

p/s: tringat zaman2 kita gila berforum kat villa emas awanan tu.. how i missed those days..huhu

izza said...

insyaAllah nurul.. sume selamat nnt.. aku pon takut nk beranak nnt.. moga kalo ni senang dan dipermudahkan.. sakit wooooooooo.... adeh...

Nurul said...

ibunano: tuh la, sentiasa doa semoga selamat dan dipermudahkan..amiin

wani: Tks wani..Terkenang semasa duluuuuu..hatiku merasa rindu...uhuhu

Izza: ehehehe...takut2 pun dah nak masuk 3 eh izza :D ..amiin

shuzana said...

nurul..aku pun dh 8 bulan ni..aku due 12/5..ko bila..? aku bersalin kt sini la..kali ni aku berpantang ngan 4 beranak je..tak tahu mcm mane nanti..semua kena urus sendiri..so terpaksa la aku kumpul all info pasal berpantang..menu ape nak makan..huhuk huhuk...

Nurul said...

eheheh...aku awal sikit jer dari ko yol, insyaallah...wahh..mencabar tuh nak berpantang sendiri..sib baik ammar dah besar kan?