Tuesday, January 17, 2006

ShORT n sWeeT...

Assalammualaikum wbt

salam aidiladha..dah lewat ker?? ehehehe..takper ler...semoga Hari raya Korban memberikan seribu makna pada kita...insyaallah..pada mereka yang pulang dari mengerjakan haji, selamat kembali dari menjadi tetamu ALLAH..smoga memperolehi haji yang mabrur..insyaallah..dan pada mereka yang terkorban sewaktu ingin mengerjakan haji, smoga ALLAH mencucuri roh mereka..dan tergolong dalam golongan hamba-hambaNYA yang soleh dan solehah..amiin..al fatihah buat mereka yang telah kembali buat selamanya...

bercakap tentang raya korban nih, tahun nih surau kat taman aku mengorbankan 14 ekor lembu..alhamdulilllah..ramai org yang berkemampuan sekarang nih..moga ALLAH menerima korban-korban ini..tp, dalam keseronokan org dok dapatkan daging korban, terbayang nasib-nasib saudara-saudara kita yang tak berkemampuan di tempat-tempat lain..di Acheh..di Bam, di Afghanistan, di Palestin...rasanya lagi berkat kalo daging-daging korban nih di sedekahkan kepada mereka kan?? Pada mereka yang benar-benar memerlukan bantuan makanan...

erm..apa aku nak citer sbenarnya nih?? bukan tentang korban akceli..yup..tentang seorang sahabatku. Sahabat yang cukup baik..cukup memahami..yang mana aku telah bersahabat dengannya lebih dari 10 tahun..lama tuh kan? we've been hangin' out together for a long time walaupun sekarang nih dah jarang berjumpa disebabkan kesibukan masing-masing dengan tugas..dia sebagai pendidik di Klang..aku lak kat Putrajaya nih...bebaru nih, dier meluahkan rasa hati mengenai perubahan dalam hidupnya..perubahan yang melibatkan seorang sahabatnya (bukan aku)..aku pun tak reti nak citerkan masalah nih...kang tunggang terbalik ayat aku...aku cuma berharap, sahabat aku nih akan tabah mengharungi perubahan nih..menghadapi perasaan ini..dan kuat dalam menerima perubahan ini..bit by bit, u will recover from this shocked n sorrowfull coz i know that u r a strong lady...whatever u do, i'll always b here for u..n b ur friend no matter what..insyaallah..

owh..aku nak amik kesempatan kat blog sendiri nih..ehehe...kepada seorang temanku..yang juga tunangku..thanks 4 being patient with me...dan maaf kerana telah memeningkan kepala awak...what is life without a test, rite? may ALLAH bless u always.... n Hepi besday to my younger sis..AIDA..moga menjadi anak yang solehah..dan muslimah yang berjaya..belajar rerajin tuk PMR nih...ingat..mesti score..kalo dak, kak alin tuntut hutang kang..ehehehe...

No comments: