Sunday, January 01, 2006

2006 to Come..

Assalammualaikum wbt..

huhuhuhu...good bye to 2005..beberapa jam jer lg maka kita akan melangkah masuk ke tahun baru..2006..2005 akan kita tinggalkan dengan seribu kenangan...ehehe...pada aku, 2005 nih mmg mencatit sejarah ler....dan tarikh2 tuh akan ku ingat sampai bila..insyaallah..selagi ALLAH tidak mengambil ingatan aku...apa yang berlaku yer sepanjang 2005 tuh?

Pada aku ler, bermula dari awal tahun hingga hujung tahun nih, takder ler kerja yang leh aku kategorikan sebagai mentensenkan aku..kejer aku on off..kekadang bizi..tp selalunya relax..ehehehe...cuma yang aku rasa seronok, tahun 2005 nih la permulaan bg aku memberi taklimat kepada pegawai-pegawai..bukan taraf2 aku jer, malah pegawai2 atasan sekali...ehehehe...dan aku mendapat keyakinan dari situ..sejak dari sesi taklimat tuh la, aku dah tak rasa gemuruh tuk ke depan..kalo dak..dup dap..dup dap jantung aku...sepantas kuda berlari..eheheh..

n then, dengan kajian yang tak abis2 nih..pening paler aku..ntah biler la nak release report kajian nih...dah nak masuk 2006 nih...pak menteri pun dah lupa kat isu nih kot..ehehehe...masa mula2 nak wat report, kan main lagi..pak meteri nak cepat ler...nak tuh la..nak nih la..sumer nak cepat..skali tuh..ehehehe...aku dah pernah mengalami situasi camnih dulu..so, paham sgt la..melainkan kalo kejer kat HQ, baru la kajian akan siap on time..kalo yg biasa2 nih, payah ler...

hmm...2005 kita menyaksikan pemergian isteri kepada pemimpin negara kita yang menghidap breast cancer..moga ALLAH mencucuri rahmat ke atas roh allahyarhamah..amiin..

2005 juga menemukan aku dengan seseorang..ye ker?? dak aih..aku jumper dier tahun 2004..itu pun ujung2 tahun..tapi, aku terima dier 2005..sekejap jer kan?? eheheh..aku pun pelik gak..adik bradik aku pun pelik gak...tapi, itukan semua urusan ALLAH..dah ALLAH gerakkan hati aku untuk terima..ye ker?? yer lah kot..

hujung 2005 juga menyaksikan banjir yang gah di belah utara dan pantai timur..moga ALLAH berikan kesabaran kepada mangsa-mangsa banjir..sesungguhnya itu semua cubaan yang ALLAH turunkan untuk melihat tahap keimanan kita kepada NYA..usah kita raungkan..usah kita kesalkan...pasti ada hikmahnya di sebalik musibah yang diterima kan?

anyway..smoga tahun 2006 yang bakal menjelma nih akan membawa seribu makna buat kita semua..dan semoga tahun itu juga akan menjadikan kita lebih baik dari yang lepas...insyaallah..andai panjang umur, ada rezeki, kita akan bersua lagi di tahun depan..GOOD BYE 2005...WELCOME TO 2006

No comments: