Wednesday, February 25, 2009

Pengaruh Iklan Yang Sungguh Tidak Baik Untuk Kesihatan

Korang pernah tak tengok iklan2 channel AFC di Astro? Selama ni memang aku tengok iklan yang sama tapi entah kenapa semalam iklannya nampak sungguh menggiurkan. Iklan pesawah tengah makan nasi lemak bungkus. Nampak sedap jer nasi lemak tu. Mula la kepala aku dok terbayangkan nasi lemak bungkus daun pisang yang sungguh nikmat. Aku tanya lah kat abang kat mana ada jual nasi lemak bungkus daun pisang yang sungguh nikmat dan persoalanku dijawab dengan hilaian tawa yang sungguh kuat. Ampeh betul! Katanya mana ada lagi dah org jual nasi lemak bungkus dengan daun pisang. Siap bagi cadangan lagi, nnt balik Beranang gi cari daun pisang. Pastu gi kedai jual nasi lemak suh org tuh bungkuskan nasi lemak dengan daun pisang tu. Tapi aku taknak, sebab aku tau org tuh tak jual nasi lemak bungkus daun pisang. Aku nak yang memang dia jual nasi lemak bungkus daun pisang, yang mana nasi lemaknya memang sungguh enak, dan sambalnya sungguh nikmat. Errrr...mana nak cari ye? Kat cafe bawah nih memang ada jual yang berbungkus daun pisang tapi nasi lemaknya tak cukup nikmat. Aduh..aduh..selera orang mengandung...

7 comments:

tulip said...

kak nurul, jalan nak gi ke rumah shida kat sg merab tu ada kot. try tanya shida.

izza said...

weh nurul, mano lak ko ado tag aku.. aku tgok le jugak kot2 nama aku tersenarai.. takdo pon.. huhuhu.. lagipon tak yah la ko tag.. panjang bona tugasan nyer.. hehehe..

pst:aku pon termengandung la nurul uwaaaaaaaaaaa

izza said...

lupelak.. kat opis aku nih ade nasi lemak yang macam ko nak tu.. siap ade ikan masin kecik dlamnyer.. ko nak ke?? nnt aku pos ke putrajaya... huhu

Nurul said...

tulip: ye ker ada? shida tak pernah citer pun..ehehe

izza: ter? wahahaha..tak sengaja eh? ok ler tuh..kyra dah nak 2 thn nnt dapat dah adik lg..kira ko pun produktif gak eh? ada ler aku tag...lama dulu dah :D

tulip said...

dia penah bawak gi opis dulu tu. bungkus pakai daun jer..

sakinah said...

kt usm kt desa sy ni ade jual :D
sedap gleee
xcukup makan sebungkus :D

tiap ptg confirm hbs licinnnn
untung makcik jual tu hhehehe

Nurul said...

Tulip: ye ker? tak ingat pun...hehehe..

Kinah: Cuba poskan kat sini..nak rasa sedap ker dak.. :D