Wednesday, December 17, 2008

Kisah di hujung tahun...

Huh..just come back from Penang. Rasa penat sangat badan ni. Mungkin disebabkan travel jauh (pergi naik kereta), kesakitan badan amat-amatlah menyeksakan. Dari belakang hingga ke depan, dari atas hingga ke bawah. Itu nasib baik aku malas nak memikirkan segala kejadian kat Penang tuh, kalau tidak mau dengan otak2 aku pun sakit. Ye lah, dengan keadaan badan yang sebegini. Ada sekali tu kitorg berhenti di R&R Tapah, mmg aku tidak mampu nak berjalan sangat. Selama 2 hari aku menghadapi masalah utk membawa badan ni. Akhirnya semalam pergi check di Poliklinik UKM. Alhamdulillah takder apa yang serius pun. Fuh..lega rasanya. Semalam juga Zakwan buat pertama kalinya melihat adik dia. Sungguh aktif adik Zakwan ni. Masa scan tu, memula dia tengah meniarap. Selang seminit dua je, tgk2 dia dah mengiring menghadap mesin scan tuh. Aduh..comel jer rasanya. Sebab Zakwan tak faham apa yang nak dilihat, badan dia asik menggeliat2 di dukungan walidnya. Macam belut jer..eheheh

4 hari 3 malam aku tinggalkan Zakwan, terasa rindu yang amat. Nak-nak si Zakwan dah mula melasak. Yerlah, budak baru dapat kaki. Mana nak duduk diam. Orang ke dapur, dia pun ke dapur. Orang masuk bilik, dia pun nak masuk bilik. Sekarang bukan nak sangat kena dukung (kecuali masa nak masuk nursery, sebab nnt dia boleh peluk ummi kuat2 kan? Konon2 cikgu tak boleh nak ambil kan?). Oh, sejak Zakwan dapat kaki nih, kami suka bawak dia bermain di playground kat bawah rumah nih. Seronok tengok dia ber-riang ria kanak-kanak Ribena tapi penat jugak nak mengejarnya. Nampak buai, nak naik buai. Nampak gelongsor, nak naik gelongsor. Nampak jongkat jongket, nak naik jongkat jongket. Dia tak kisah walaupun setiap permainan yang dia nak naik tuh tengah ada budak lain guna.

Zakwan dah mula berjalan dengan lancarnya. Oh, Zakwan dah ada 5 batang gigi :D

Hujung minggu nih walid pulak pergi kursus di Melaka. Ingat nak ikut tapi nak buat apa kalau setakat duduk dalam bilik ajer. Keputusannya, aku duduk rumah berdua dengan Zakwan dan akan mengimport seorang 'bibik' dari Gombak. Ehehehehehe...Boleh lah nnt bibik tengok2kan Zakwan sementara aku masak di dapur. Lepas nih, dapatlah walid rasa perasaan meninggalkan anak yer. Baru fair n square. Kalau tidak, asyik-asyik ummi jer yang memendam rindu.

Sebelum raya hari tuh, aku ada order lagi cuppies dari kak Pnut. Nak dijadikan hantaran pertunangan anak sepupu. Memula tanya pada Angah apa tema majlis dia, dia kata warna purple makanya aku pun tempah cuppies purple. Balik tuh siap gubah2 kotak dengan warna purple. Bila sampai di rumah Angah, rupa2nya diorang buat warna Merah. Cais, kan dah colourful hantarannya. Memang minah selamba betul lah budak kecik nih.

Sebelum gubah n sesudah gubah
Tak sanggup nak amik gambar hantaran yang lain sebab warna tak sama.. :D

Inilah si budak kecik yang selamba tuh

No comments: