Friday, October 31, 2008

This kind of feelin'

Aduh! Korang pernah tak rasa satu perasaan yg datang tetiba yang mana rasanya macam org yg pertama kali nak melangkah kaki untuk pergi interview? Atau perasaan macam org yg nak masuk ke dewan peperiksaan? Atau perasaan orang yg sedang menanti saat2 utk dinikahkan? Err...dalam erti kata lain, perasaan berdebar2, perasaan yang bercampur aduk seram+ takut+risau+runsing+blablabla. I hate this kind of feelin sbb perasaan ini datang secara tiba2. Seolah2 aku sedang menanti satu khabar berita yang tak pasti apanya. Perasaan ini akan membuat aku rasa takut, bersyak wasangka sbb tak tau apa puncanya. Aduh...Aku tgh berdebar2 sekarang..Kecut2 perut aku dibuatnya. Ya ALLAH, tenangkanlah hati ini...

Teringat dulu, masa keluarga aku mula2 pindah di TKPF2. Sebelum kami pindah ke sana, rumah itu telah disewakan kepada satu keluarga I*d*a yang agamanya ialah H***u. Hanya beberapa hari saja aku kat situ timbul satu perasaan takut dalam diri aku tapi aku sendiri tak tahu apa yang aku takutkan. Puncak pada perasaan itu, aku pernah pulang ke rumah terus masuk ke bilik dan menangis teresak2. Mak dengan abah mula risau dengan keadaan aku. Aku asyik sebut "takut" bila setiap kali mereka bertanya tapi tak dapat nak jelaskan takut pada apa. Malah ketakutan itu bertambah2 bila bas yg aku naiki masa nak pergi kerja melintasi segerombolan penganut2 agama itu yg sedang meraikan perayaan keagamaan mereka. Akhirnya, mak minta bantuan pada abg long utk dapatkan air penawar buat aku. Abang long kata aku mungkin lemah semangat sebab penyewa rumah tuh dulu letakkan tempat sembahyang mereka di dalam rumah. Alhamdulillah, lama kelamaan perasaan itu hilang.

Aduh! Bila debaran nih nak hilang? Tarik nafas, lepas..tarik nafas panjang2, lepas..fuuuuuhh..Astaghafirullah hal'azim...

5 comments:

~adeQ~ said...

bahaya tuh kak...dah ler bwk orang

akirasuri said...

Sebab tensi ke Kak?
Byk2 istighfar la kak..

Sy doakan yg baek2 utk akak.. :)

Sri Diah said...

Nurul;
Akak dah selalu buat interview. Kadang-kadang tu dua kali interview dalam seminggu dan kebanyakan yang datang fresh graduate... kesian gak tengok dia orang gelabah, nak bercakap pun gagap-gagap. Tapi yang pentingnya jangan gelabah. Kalau penemuduga tengok awak gelabah, lagilah dia buat awak gelabah.

Anyway, be cool. Lain kali kalau pi interview buat biasa saja rileks, kalau boleh buat lawak, buat lawak. Orang yang interview tu kadang-kadang pun tension jugak, letih jugak ...

six_6pm said...

wakakaka,,
mmmm,,,perasaan yang sama ketika aku membentangkan thesis aku yg tak berapa bes suatu masa dahulu.
Dan berterusan hingga abis kene tembak ngan pemeriksa tu, supervisor aku pun join sekali memfire aku (cam cite ultraman sis dibawah tu).
Tp , alhamdulillah lulus jugak aku punya thesis.hohoho
In the end, what can we say besides "Alhamdulillah Ya Allah untuk segala yang Kau beri pada hambamu".

Nurul said...

adeq: tuh la...tp lagi bahay kalo bawak keter kan? kan?

Akira: tiada sebarang tanda2 tensi pun sbelum tuh..sebab musababnya masih menjadi misteri..

Kak Sri: Aduh kak, kalo mmg sbb nak itvw takper ler..nih takder sebarang perkara pun yg nak dihadapi..sekadar mengadap komputer jer..huhuhu

6pm: wawawah..berbaloi perasaan tuh sbb lulus..nih, huwaaaaaaaa...takder langsung balasannya...