Wednesday, October 29, 2008

Entri Jiwang Karat

Pada zaman dahulu, ada seorang puteri raja di sebuah negara yang amat aman dan tenteramnya. Ayah puteri raja itu merupakan seorang raja yang amatlah baik hati. Negara yang diperintahnya amatlah makmur dan rakyatnya amatlah berbilang kaum. Puteri raja ini merupakan seorang yang pemalu dan baik budi pekerti. Disebabkan itu, ramailah jejaka dan anak raja yang berkenan dan ingin memperisterikannya. Kemasyhuran puteri raja tersebut sampai ke telinga seekor rasaksa yang amat hodoh dan bengis. Kehodohan rasaksa itu tidaklah terperi. Barangsiapa yang memandangnya pasti akan muntah terbelahak disebabkan kehodohannya. Rasaksa tersebut telah jatuh cinta pada puteri raja maka dihantarnya rombongan ke negara itu bagi tujuan peminangan. Malang sekali pinangannya telah ditolak oleh raja. Pada masa yang sama, seorang anak muda yang amat segak dan perkasa juga telah meminta bondanya meminang puteri tersebut. Melihat kepada kesegakan dan budi pekerti anak muda itu, raja akhirnya menerima pinangannya. Apabila rasaksa mendengar perkhabaran itu, beranginlah ia. Lalu ia menghentak2 kakinya sehingga bergegarlah permukaan bumi sehingga sejauh 50 radius jaraknya. Menjerit-jeritlah rasaksa sehingga ramailah penduduk kampung berhampiran yang menjadi pekak. Rasaksa tersebut terus berlari menuju ke istana raja dengan tujuan untuk menculik puteri raja. Sang pemuda yang mendapat tahu serangan tersebut bergegas ke istana dan berdiri gagah di depan istana untuk menangkis serangan rasaksa. Melihat saja kelibat rasaksa, sang pemuda telah menjerit dengan kuatnya seraya berkata "BERTUKAR!". Alangkah terkejutnya penghuni istana kerana rupa-rupanya sang pemuda adalah Ultraman yang sering melawan rasaksa di Jepun. Bertarunglah meraka bermati-matian sehingga lampu di dada Ultraman berkelip-kelip warna merah. Sebelum lampu itu malap, Ultraman telah memfire rasaksa dan rasaksa itupun menemui ajalnya di tangan Ultraman. Raja amat bergembira lalu dipercepatkan majlis perkahwinan puterinya. Mereka pun hidup bahagia. The End.

errr...cerita di atas tiada kena mengena dengan yang hidup ataupun yang dah mati. Akceli aku nak bgtau yang pada tarikh ini genaplah sudah 2 tahun usia perkahwinan kami. Aku bukanlah puteri raja itu dan semestinya suamiku bukanlah ultraman (pls bear in mind yer). Malah tiada rasaksa yang mengganggu hidup kami. Ehehehehe..

Bersyukur padaMU ALLAH di atas segala kurniaanMU. Abang, maafkan Ija andai Ija masih belum mampu menjadi isteri yang terbaik pada abang. Harapan Ija agar abang tidak jemu dalam mendidik dan membimbing Ija. Redha dan restu abang yang Ija dambakan selama ini. Andai kekurangan dan kelemahan Ija menyakitkan hati abang, ampun dan maaf Ija pinta. Semoga rumah tangga kita berkekalan hingga ke syurga. Selamat Hari Ulangtahun Perkahwinan Kita Yang Ke-2.

Lyrics | Morrison, Van - Have I Told You Lately lyrics

2 comments:

tulip said...

hepi anniversary... lepas ni zakwan dapat adik...
yabedabeduuuu....

Nurul said...

yea! epi..epi...adik? errr...er..anu..isk..alaaa...