Thursday, March 06, 2008

Vandalisme kempen politik..

Uh..aku sungguh tak paham dgn sikap taksub penyokong2 parti2 politik nih. Sokong tuh pun sokong jugak la tapi jgn sampai merosakkan harta benda awam. Seawal pagi nih, masa naik lift nak pergi kerja, tgk kat dinding lift ada contengan berbau kutukan satu parti politik nih. Keluar dari lift, tgk2 kat dinding luar lift di lobi bawah pun ada contengan yg sama. Ternganga aku dibuatnya. Bukan terkejut dgn kutukan itu (sbb dah biasa dgr ttg isu tuh sebelum2 nih) cumanya terkejut sbb ianya dilakukan di kuarters kerajaan. Aku tak pasti samada itu kerja penduduk kuarters atau org luar. Jika dilakukan oleh penduduk kuarters, maka selayaknya dia dihalau keluar dr kuarters. Jgn jdkan kuarters kerajaan seperti rumah flet DBKL, atau mana2 rumah flet persendirian yg lain. Anda dah duduk rumah kerajaan, anda telah sain satu perjanjian untuk menjaga harta benda awam ini, maka laksanakanlah amanah yg diberi. Usah mengaku ISLAM jika anda tidak paham apa yg dikatakan amanah dan tanggungjawab. Jika ianya dilakukan oleh org luar, maka sungguh busuklah hatinya kerana dia telah memburukkan nama penduduk2 kuarters tersebut dan telah menyebabkan berlakunya fitnah di kalangan penduduk. Sungguh cetek pemikiran org ini. Tertanya2 aku, dr parti manakah sebenarnya org ini. Tapi dr kutukan yg dibuat tuh, rasa2nya dpt agak dr parti mana. Itulah dia politik...seperti yg aku katakan, penuh dgn kekotoran (itu dikira mengotorkan pandangan mata...)

p/s: jika contengan itu masih ada ptg ini, akan kuambil gambarnya utk menjadi tontonan umum di sini...huhu

3 comments:

wan said...

amik jangan tak amik

nurul said...

mmg bakal ku amik..insyaallah..bukan atas tujuan politik, tapi nak tunjuk vandalisme nyer..eheheh

~adeQ~ said...

buruk perangai tul kan....