Tuesday, March 07, 2006

My Trip To Johor...

Assalammualaikum wbt..

Hari Jumaat lepas (3.3.2006) aku ngan kakak aku telah menjejakkan tayar keter kancil dier ke Johor..kitorg kat sana sampai hari Ahad..akceli gi sana sebab ada jemputan kawen, member opis aku..so, kitorg amik kesempatan tuk bercuti ler...anyway, kitorg gerak sebenarnya dr pagi lg..tp, gi ke Cheras dulu..pastu gi Shah Alam, pastu baru gerak ke Johor..sampai sana dalam kul 5.00 ptg ler..pastuh Anim jemput kitorg kat tol Ayer keroh trus gi ke umah sewa dier kat Parit Raja..Maghrib tuh, Anim trus bawak kitorg gi makan kat Parit Jawa..perjalanan ke sana jer amik masa sejam lebih..dr lapar jd kenyang pastu lapar balik..ehehehe..tp, berbaloi la sebab kitorg mkn kat tempat femes kat Parit Jawa tuh..gerai asam pedas..pernah masuk TV3 tau..kitorg order asam pedas ikan pari 2 ketul, pastu asam pedas ikan semilang 2 ekor..n then, tambah ngan lokan bakar..pastu ada timun ngan sambal belacan..air sirap limau ngan teh ais limau..mkn tuk 4 org..sumer skali RM20.00 jer..murah tuh...dah la ikan dier besar2..



masa balik dr mkn tuh, ntah camner aku leh terkorban di lobang..huwaaa..terpelecok lg kaki aku..adoi...hobi tul la...kelam kabut la nak cr bandage tgh2 mlm tuh, tp mana ada farmasi buka..last2, aku balut kaki guna kain lama yg tak guna..ehehe..dhaif nyer la rasanya...sib baik la tak bengkak kaki..kalo dak, tak tercapai la matlamat nak gi kenduri kawen..tuh aarr..mabuk mkn lokan kot..ehehe

pastu, hari Sabtu tuh..kitorg gi umah kenduri member aku tuh..sampai sana sblom kul 12..dah la pengantin bersanding kul 3..isy..aku tunggu sampai kul 1 lebih jer sebab byk destinasi lain yg nak gi..lepas amik gambar sekeping duer ngan pengantin, kitorg pu gi meronda kawasan sekitar..Ayer Itam to Tanjung Emas..balik umah mlm..dah ler masa tuh Parit Raja takder air..so, kitorg solat kat masjid jer...

hari Ahad tuh, air masih takder..adoi..berpusing2 kitorg cr masjid tuk mandi...3 masjid kitorg masuk, baru la leh mandi..1st masjid tuh dah tutup bekalan air dier..sebab nak simpan tuk org yg dtg solat...2nd masjid tuh, tak berani ler...buka pintu toilet jer trus nampak kubur2 lama..uhuhuh...3rd masjid baru ok sikit..pas mandi2 tuh, balik umah Anim trus siap2 tuk balik KL..on the way balik KL tuh singgah jap ke Ayer Keroh..gi Zoo Melaka..beh masuk sana..sebab leh pegang binatang2 dier..ehehe..pastu, rasanya binatang dier lg byk berbanding Zoo Negara...



yg ataih nih merupakan monyet paling kecik...pygmy marmoset..dekat kul 2 kitorg kuar dr zoo..memang penat berjalan...kitorg balik umah mak dulu kat KL..mlm baru balik Putrajaya..sampai umah, trus syahid....ehehehe...Anim, nnt bawak kitorg mkn otak-otak ngan mi bandung muar lak eh?? anyway, tq Anim for a great vacations...n tahniah Rozi dan suami..

4 comments:

wan said...

Huih sape makan sampai tinggai tulang je tuuu? :)

Murahnya makan x sampai RM20! Asam pedas lak tuh! Kena cuba neh!

Anyway, Zoo Melaka tu berbukit berbukau la.. penat betul jalan.

nurul said...

ahaha..kitorg ler..sebab sedap sampai tak sedar licin dah..baru tringat nak amik gambar..ehehe...

mmg wan..saper2 yg trasa na kurus, siler la ke zoo melaka..ahahah

Iriy said...

Masjid ke-2 tu dikelilingi dgn kubo ek?
B'hampiran dgn skola agama?
Ada kedai² dlm kwsn masjid tu ke?

Rasanya penah gi.. Tapi lupa ktne

Muhibbah Wisata said...

Kalau mahu datang melawat kat Bandung - Jakarta atau ke Padang - Bukittinggi ( Sumatera Barat ) Sila call :
PT. MUHIBBAH MULIA WISATA Tour and Travel
J. Urip Sumoharjo No.3 Bukittinggi - West Sumatera - Indonesia
Telp. +62752 32999 Fax. +62 752 32999
E mail / YM : muhibbahbkt@yahoo.com
Mobile : +62 81363408670