Friday, January 20, 2012

Permulaan yang agak menyakitkan

Makin tak sempat nak update blog walau banyak perara telah berlaku. malas nak cerita lah yg pasal aku dah tak duduk di Putrajaya, pindah ke Semenyih akhir tahun lepas. Malas nak cerita yg masa nak pindah mohon cuti seminggu tapi diberi 2 hari jer..last2 aku bantai EL lagi sehari sebab urusan tak selesai. Malas nak cerita yang awal2 tahun usia ku menginjak 33 tahun. Semua malas nak cerita..ehehe..

Sekarang aku dalam situasi yang amat tertekan. Rasa ringan je tangan nak buat surat tukar Bahagian. 2 tahun lebih aku kat sini, 3 kali dapat manusia yang sungguh menjengkelkan. Yang bertindak seolah-olah hidup anggota nih hanyalah untuk bekerja di opis. Yang bertindak seolah-olah setiap manusia ini dilahirkan yatim piatu tanpa keluarga. Kacau betul jiwa ni. Yang menambahkan sakit hati, setiap cuti anggota dicatu atau tidak dibenarkan langsung sedangkan dia boleh pulak bercuti lama-lama untuk menghabiskan masa dengan keluarganya! Aku rasa, sejak duduk di sini banyak betul dosa aku sebab asyik menyumpah seranah je. Sungguh! Sungguh aku sakit hati. Bulan 2 ni adik aku nak kawen, dari awal aku dah plan cuti sebab beberapa urusan kenduri yang ditenderkan pada aku. Semalam dapat pulak berita manusia ni nak buat bengkel pada tarikh yang sama kenduri tu. Mula la membuak rasa geram ni. Dah la dengan sikap manusia ni yang tak terima apa-apa alasan. Paling best dia akan jawab "saya peduli apa". Arghhhhh!!! Sabar..sabar....

2 comments:

izz said...

errmm... mcm berat je nurul... hope everything will be okey very soon... take care

zalihar said...

sian.k.nurul....hope dpt menghadapinye dgn hati yg tabah...