Monday, September 08, 2008

What i found in Penang...

Salam..aku jumper menda2 alah nih kat Penang masa buat bengkel hari tuh..

Photobucket
Buah nona

Ini buah fevret aku. Masa ngandung dulu aku pernah teringin nak mkn buah nona tapi tak sempat nak cr sebab tak lama pastu terus bersalin. Buah nona nih byk khasiat tau. Selain dari buahnya yg sedap, daunnya juga dikatakan baik utk mengubat org2 demam n so on. Org lepas bersalin pun dibagi mandi guna daun buah nona nih tuk menyejukkan badan.


Photobucket
Buah Jentik

Nih pulak buah jentik. Pertama kali jumper masa kat Penang. Byk tumbuh di dalam hutan. Rasanya seakan2 rambai. Nak mkn isinya, kuli tuh kena dijentik dulu tapi aku picit jer. ehehe..


Photobucket
Buah tampoi

Yg ini pulak buah tampoi. Niih ramai dah org tau camner rupanya.


Photobucket
Sate ikan

Kak Ma sungguh teruja masa nampak org jual menda alah nih di Pasar Malam. Katanya teringat masa zaman kanak2 dulu. Aku pun teruja nak merasanya. Rupa2nya rasa dia mcm kopok lekor cuma dijual dalam bentuk sate jer..ehehehe..


Photobucket
Anggur

Korang tau tak kat Perlis ada ladang anggur? Yg besarnya kat Bukit Bintang. Masa kitorg sampai nih, buahnya tak boleh dipetik lg sbb belum cukup masak. Tgk dan pegang jer lah..


Photobucket
Lill' baby bird

Pandang2 pokok anggur terjumpa pulak anak burung yg sungguh cumilz ini. Makanya aku pun snap la gambarnya...Comel kan?

2 comments:

shafarina said...

Comel comel anak burung tu.

Kita gi Penang la mane la tak singgah bazar ramadhan. Susah benar nak parkingnye.

:)

nurul said...

ehehehe...kaw kecik..tempat parking terhad aarr