Thursday, September 18, 2008

Semalam yg penat..

Semalam secara tak rasminya aku telah mencutikan diriku. Memandangkan kami tidak ke mana-mana cuti semalam, abg telah menjemput abg long, abg dan n iwan berbuka puasa di rumah kami. Makanya dari tengahari aku dah mula sibuk2 di dapur. Menu semalam: -

1. Rendang kerang
2. Sup bebola (utk bebudak)
3. Ikan masak tempoyak (abg masak)
4. Terung masak sambal
5. Makaroni goreng
6. Nugget goreng
7. Buah tembikai
8. Air punch buah

Niat di hati memula tuh nak masak kuih cara manis, tapi terpaksa dibatalkan sbb masuk pukul 5 aku dah lembik. Itupun gagahkan jugak goreng makaroni sbb takkan nak jamu nasi jer. Kena lah ada kepelbagaian dalam hidangan bila dah makan ramai2 nih. Kak aida pulak bawak tempe goreng n ayam goreng dari rumah dia. Masa abg long sampai2 petang semalam, dapat pulak berita yg abg dan xcident. Alhamdulillah mereka sekeluarga tak ada apa2, kereta jer yg teruk. Aduh, dah dekat2 raya nih macam2 dugaan yg dtg menguji keimanan. Apa-apa pun, semalam berbuka kami sungguh meriah. Yang aku nih, lepas masak banyak2, yg aku makan hanyalah makaroni goreng jer. Yang lain dah tak larat nak sentuh dah. Ehehehehe...

5 comments:

shafarina said...

Sempat gak masak. Huhuhu

Zakwan.. Zakwan... Fahim ajak main.

liza said...

salam..

tkasih masuk blog saya..
baru buat..
ciplak2 yg org dulu..
pasni baru nak ubh suai..
haha..
tak sempat..
lect suh buat utk tulis diari..
penat juga rupanya kalau nk buat blog ni kan..
x pandai sgt..
kita kawan nak ?
hihi..

salam mesra..
nurul azliza

liza said...

bestnya nama saya..
sepanjang hidup ni..
ingatkan saya sorg je nm nurul azliza..
bertemu jua akhirnya..

Azwani Shaari said...

huhu sebbaik x tayang lauk pauk tu skali..bikin tringin aja..heheh

nurul said...

wan: sekali sekala, sempat gak masak..fahim, zakwan kata jom main bola..

liza: eheheh..tak sangka jumpa yg sama tapi tak serupa kan?

wanie: akak mmg kureng bab amik2 gambar mknn nih..nnt abg aswan kata akak poyo..huhuhuhu