Saturday, May 26, 2007

Tanak lagi dah...

Assalammualaikum wbt..

Wahh..memang pengalaman betul dalam hidup aku nih. Hujung minggu bebaru nih, aku habiskan masa kat umah mak mertua sebabnya kat sana dah sibuk dengan urusan persiapan kenduri kawen sepupu abang. Orang lain dok sibuk ngan buat pelantar sumer tuh, aku kat umah sibuk pulak kuar masuk bilik air. Muntah tak berhenti2 dari hari Sabtu sampai ke ahad. Aduh, rasa macam dah tak larat sebab benda tak dan nak masuk, tapi dah berlumba2 yang dalam perut nih nak keluar. Malam tuh aku balik umah, kuar dari keter jer terus kena pimpin ngan abang sebab dah tak larat nak berjalan. Mmg terasa betul berpinar2 kepala nih. masuk bilik terus melekat kat katil jer. Abang dah kata dah, kalo tak larat gak esoknya tuh gi spital jer. Rupanya agaknya dah panik tgk bini eh dah macam sotong baru di candat jer, abang ajak abg long dengan kak aida dtg umah pujuk gi spital. Keputusannya, aku dibawak gak ke spital malam tuh. Dan akibatnya aku kena dok spital..huwaaaaaa...kul 12 malam aku dimasukkan ke wad sakit puan. Adush...terseksa dok kat wad tuh. Mau taknya, aku rasa ada dalam 8 botol air dimasukkan dalam badan aku nih. Alhamdulillah dalam masa 2 hari aku dah ok. Sebab nak kuar cepat punya pasal, hari kedua tuh aku paksa diri makan, pastu aku berjalan dengan gagahnya di hadapan doktor. Ehehehehe..rasanya pasnih tanak dah masuk spital lg..serik dah (melainkan mmg keadaan dah terdesak sgt..tapi, nauzzubillah..harap2 dijauhkan).

3 comments:

wan said...

Masa ngandongkan A'ah dulu kan, kita camtu jugak. Masuk darah sekali.

Awak makan ler supplement ke ape.. and get well soon!!

pijot said...

aku pun samer nurul..tapi aku masuk air sebotol jek..tu pun dah serik..hehe

nurul said...

wan: ooo..ghamai gak eh dah rasa gitu? kita takder amik apa2 supplement..skadar bergantung ngan ubat2 yg doktor bagi..alhamdulillah, la nih dah leh mkn sesikit..serik wei..

Pzot: waaahh..sonoknyer sebotol jer...nih kita sampai bengkak2 tgn sebab dok pasnag cabut tiub air tuh..malas nak hangkut gi toilet..ehehe..