Tuesday, August 08, 2006

28 vs 40..

Assalammualaikum wbt

Hari yang indah dan penuh ketenangan (bos gi obersi for 2 weeks..ehehehe). Sebenarnya hari nih aku kehilangan kata-kata tuk ditaipkan ke dalam blogs nih..tak tahu lah kenapa..ok la, hari nih entry aku berkisar tentang angka 28 dan 40 sahaja. Bukan aku tak berminat tuk membicarakan tentang isu-isu semasa sekarang nih..apatah lg tentang penderitaan rakyat Lebanon dan Palestin..cumanya, usahkan untuk membicarakan tentangnya..melihat kepada berita2 di akhbar dan TV sudah cukup untuk membuatkan aku mengeluarkan bahasa-bahasa yg kurang sopan. Di dalam hati aku cukup penuh dengan perasaan benci, marah yang membuak2 pada sikap golongan mereka yang menggelarkan diri sebagai penegak kebenaran, pelindung hak asasi manusia, manusia yang terpilih. Aku cukup benci kepada mereka..sehinggakan padaku mereka tidak layak untuk dimaafkan... Semoga ALLAH memberikan kemenangan kepada Umat Islam dan hancurkanlah mereka yg berpaling dariMU. Biarlah mereka hilang bersama-sama dengan perasaan bongkak dan zalim mereka itu. Amiin ya Rabb..

erk..ok..back to 28 n 40 nih...sebenarnya pada tarikh ini, hari ini aku nak ucapkan Selamat Hari Lahir yang ke 28 buat tunangku yang tersayang..genap 28 tahun dia hidup di bumi ALLAH ini..so, hari nih awak dah jd lebih tua dari saya lah yer...ehehe..meh la aku ceritakan macam mana aku leh kenal dengan dia hingga sampai ke tahap ini. Sesungguhnya sekarang nih org selalu kata, dunia sudah tiada batasan. Bila-bila masa, di mana-mana aja kita boleh mengenali insan-insan lain..melihat dunia-dunia lain dengan hanya 1 butang..yer la, dengan kemodenan dari segi telekomunikasi kita boleh berinteraksi dengan sesiapa saja. Laman-laman sarang lelabah membolehkan kita mengenali negara org lain..eh, apa aku citer nih? ok la..aku kenal tunang aku nih melalui cyber akceli. Perkenalan dari laman forum TelagaBiru Fan pada akhir tahun 2004. Memula aku kenal dier, takder la aku berminat sgt nak amik tahu tentang dier. Lagipun, dier nih dalam forum tuh ramai sgt budak pompuan yg ambil berat..masa bulan puasa 2004 aku dgn dier start berchatting. Tp, sekadar chatting biasa jer la..tak melibatkan sebarang perasaan. Kali pertama kitorg jumper masa bulan Disember 2004. Masa tuh aku temankan anim cr cincin tunang, dan dier dtg bawak adik angkat dier (temankan cr kain nak buat baju katanya). Kitorg jumper sekejap jer..takder pergi mkn, takder kenal2kan diri sgt, takder duduk2 berborak..sekadar jumper nak tgk bagaimana orgnya saja. Lepas tuh terus-terusan berhubung. Bulan Januari 2005 baru aku pertimbangkan tuk terima dia, bulan Ogos keluarga dia dtg merisik, bulan November kitorg bertunang. Tak sampai setahun pun kan? Satu yang meyakinkan aku tentang dia adalah sikap kesungguhan dia dalam menjalinkan perhubungan ini. Yer la, sebaik saja aku terima dia, terus dia buat plan tuk masuk meminang. Alhamdulillah, hubungan kami tak byk menghadapi rintangan atau halangan. Tidak pada pihak dia..biasanya yg wat masalah dalam hubungan nih disebabkan sikap aku..ehehe..terima kasih awak kerana sanggup bersabar dengan saya nih...ramai yang pelik kenapa aku boleh terima dia sepantas itu sedangkan sebelum-sebelum ini, aku begitu byk berdalih..tapi, mungkin ini yg dikatakan jodoh. Semoga ALLAH permudahkan bagi kami untuk kami gapai impian dan janji yg telah kami bina setahun ini. SELAMAT HARI LAHIR AWAK..semoga ALLAH memurahkan rezeki awak, ALLAH meredhai hidup awak..dan doa saya sentiasa mengiringi perjalanan hidup awak..

ok..sekarang masuk pula ke no 40 pulak..Angka 40 nih pulak adalah angka untuk ulangtahun perkahwinan mak dengan abah...40 tahun dah mereka hidup bersama..alhamdulillah. Semoga impian abah untuk membawa emak menunaikan haji akan termakbul. YA ALLAH..berikanlah kesihatan yang baik kepada ibu bapaku, murahkanlah rezeki mereka..dan lapangkanlah dada mereka dari segala kemaslahatan dunia..YA ALLAH..sesungguhnya tidak terbalas segala kasih sayang yang telah mereka curahkan kepada ku dan adik beradikku, maka YA ALLAH, KAU kasihanilah ibu bapaku sebagaimana mereka telah mengasihaniku sejak aku dari kecil sehingga dewasa ini. Amiin ya RAbb..kalau kita lihat dari angka 40 nih, bukanlah satu tempoh yang singkat. Satu tempoh yg cukup lama...semoga mak dan abah berkekalan bersama di dunia dan akhirat..Ija sayang mak dan abah...huhuhuhu..sedih la pulak.....

Pada hari nih, tarikh ini..angka 28 dan 40 sungguh memberi makna dalam hidup aku..kerana aku sungguh menyayangi mereka...

2 comments:

wan said...

Alahaiiii.. romentiknya story. Ucapkan selamat besday utk dia eh?!

Meh join the club. Pasangan sejati yang berkahwin yang kenal ikut WWW.

:D

nurul said...

uh aa...isk...ala wan..malunyer kiter.. *blushing*