Friday, September 22, 2006

Seksi...

Ketua Pegawai Penguat Kuasa Agama, Rahimin Bani, berkata pihaknya mengesahkan wanita itu adalah seorang artis tempatan selepas dia hadir ke pejabat Jaim, di sini, semalam.

Katanya, dia hadir kira-kira jam 4.15 petang semalam untuk diambil keterangan.

“Berdasarkan keterangan diberikanya, dia menyanyi bersama sebuah kumpulan muzik di pusat hiburan berkenaan secara kontrak selama enam bulan sejak Mac lalu.

“Dia mendakwa tidak mengetahui memakai skirt serta baju berlengan pendek itu dikategorikan sebagai berpakaian menjolok mata.

“Dia mempersoalkan mengapa dia ditahan sedangkan sebelum ini dia pernah membuat persembahan di pusat hiburan di Kuala Lumpur, Pulau Pinang dan Johor Bahru,” katanya.


Petikan nih di cut paste kan dari akhbar Harian Metro hr nih. Gamaknya, macam mana yg dikatakan menjolok mata oleh diorg nih ek? Selagi tak tersembul mata org yg memandang, selagi tuh masih dikatakan sopan kot..Hmm..teringat kes di tahun lewat 90-an, di mana mulanya wanita melayu tidak dibenarkan menyertai pertandingan ratu cantik. Ramai pulak yg mempertikaikan tindakan Jabatan Agama Islam kerana menahan peserta Melayu pertandingan ratu cantik. Malah ada pulak yg mempersoalkan kenapa orang Melayu tidak dibenarkan menyertai pertandingan tersebut....Sedih..Amat-amat menyedihkan..

Allah Swt. berfirman:
Katakanlah kepada para wanita Mukmin, "Hendaklah mereka menahan pandangannya, memelihara kemaluannya, dan janganlah mereka menampakkan perhiasannya, kecuali yang biasa tampak padanya." (QS an-Nur [24]: 31).

1 comment:

shafarina said...

selamat berpuasa n beribadah di sepanjang bulan Ramadhan eh Nurul!